Prin organizarea acestor tabere, proiectul „Să redescoperim şcoala!” a reușit să sporească şansele de integrare a copiilor (preşcolari şi elevi) cu dizabilităţi, inclusiv capacitatea de a-și identifica orientarea profesională și a-și schimba percepția și atitudinea de acceptare de către părinți, prin confruntarea cu realitatea, a faptului că acești copii cu dizabilități au potențial și că trebuie lăsați să-și dezvolte singuri capacitățile.
S-a reuşit valorificarea potenţialului maximal al copiilor, cunoaşterea mai bună de către părinte a nevoilor copilului, schimbul de experienţă dintre părinţi (ai copiilor cu nevoi asemănătoate), sub îndrumarea specialiştilor.
S-a pus accentul pe conştientizarea potenţialului de către copil, reuşindu-se dezvoltarea simţului eu-ului. Schimbarea mediului a presupus totodată exersarea abilităţilor de adaptare a copiilor la un mediu nou.
Printre efectele pozitive ale intercaţiunilor copil-părinte-profesor îndrumător amintim: internalizarea regulilor şi conformarea la acestea; creşterea timpului de focalizare a atenţiei şi a duratei în care copilul rămâne în activitate; exersarea gândirii, a receptivităţii şi a creativităţii copilului; dezvoltarea limbajului prin verbalizarea sarcinilor şi exprimarea opiniilor; dezvoltarea gradului de socializare.
Lasă un răspuns