Alternativele educaţionale pentru copiii cu dizabilităţi au fost luate în discuţie joi, 26 septembrie, în cadrul unei conferințe la care au fost prezenți reprezentați ai tuturor celor șase metode alternative din România (planul Jena, alternativa pedagogică “Montessori”,Pedagogia Waldorf, pedagogia curativă, pedagogia Freinet și Asociaţia Internatională Step by Step) dar și oficiali din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
“Ne-am propus ca astăzi să aducem alternativele educaţionale într-o dezbatere publică pentru că există multe metode pentru rezolvarea problemelor. Suntem conștienți că sunt monopoluri pentru terapiile destinate acestor copii, dar alternativele educaţionale înseamnă o viziune asupra vieţii. În proiectul nostru am avut ca obiectiv să redescoperim şcoala şi miza a fost să lucrăm pe baza cuplului părinte-copil. Suntem aici să vedem alte perspective şi modalităţi de abordare asupra copiilor”, a afirmat Daniela Vişoianu, managerul proiectului “Să redescoperim școala”.
“Cred că este într-adevăr timpul să redescoperim şcoala, pentru că situaţia actuală pune altfel problema. Pedagogiile nondirecţioniste au deja o tradiţie şi este nevoie de o schimbare. Avem exemple de reuşite la nivel mondial şi naţional, ceea ce arată că economia socială are resurse să se ocupe de fiecare”, a spus Gheorghe Felea, vicepreşedinte al Comisiei Naţionale pentru Alternative Educaţionale şi consilier în cadrul Ministerului Educaţiei.
La dezbatere au fost prezente peste 200 de persoane reprezentanți ai școlilor speciale, școlilor private, ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, psihologi, mediatori școlari, logopezi, membri ai organizațiilor non-guvernamentale, persoane dedicate educării copiilor, etc.
Lasă un răspuns