Organizeazăm gratuit în cadrul implementării proiectului „Să redescoperim școala!” (cu numărul de identificare al proiectului: POSDRU/91/2.2/S/63355 – proiect cofinanțat prin Programul Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2011-2013 „Investește în oameni”) Cursul de mediatori şcolari prin care urmărim crearea unui grup de profesioniști la nivel național implicat în dezvoltarea programelor de prevenire a fenomenului de părăsire a şcolii de către preşcolari şi elevi cu dizabilităţi.
Pentru cine sunt aceste cursuri?
Cursul de mediator şcolar se adresează personalului implicat în furnizarea de servicii alternative în educație din regiunile București-Ilfov și Sud-Muntenia, cu domiciliul stabil în această regiune (Argeș, București, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Prahova, Teleorman). Criteriile generale exprimate în continuare sunt valabile pentru toți participanții la cursurile organizate în cadrul proiectului, însemnând:
a) Angajați în sistemul de învățământ de masă și în învățământul special și special integrat:
– educatori, învățători, profesori din școlile de masă;
– profesori și educatori din școlile speciale;
– profesori de sprijin/itineranți, consilieri școlari, logopezi.
b) Angajați ai DGASPC:
– educatori din centre de plasament/apartamente de tip familial;
– asistenți sociali;
– psihologi și psihopedagogi;
– logopezi.
c) membri ai ONG cu activitate în domeniul prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii sau cu experiență relevantă în lucrul cu copiii cu dizabilități.
Cât costă?
Costurile cursului sunt suportate de Asociația Communication for Community – C4C, în condițiile în care cursanții își exprimă acordul în scris de participare la activitățile corelate cu cursul:
a) participarea în calitate de mediator școlar la o tabără de cinci zile în care se vor desfășura activități cu copii cu dizabilități de auz, de vorbire, de integrare psihocomportamentală (autism), locomotorii și diabet, cu scopul de a fixa comportamente învățate în sesiunile de formare;
b) sesiune de formare suplimentară (un week-end) în scopul completării de cunoștințe suplimentare pe baza constatărilor din timpul activităților din tabere.
Beneficii participare în cadrul proiectului
- Formare pentru ocupația de Mediator școlar cu certificat CNFPA – codul COR al ocupaţiei: 235911
- Asigurarea condiţiilor optime pentru susţinerea cursului: catering pentru zilele de participare la curs, precum și transport, cazare şi masă pe timpul taberelor;
- Recompensarea financiară a participării la activităţile practice din tabere.
a) Criterii obligatorii
- Nivel de studii (alternativ):
- studii medii şi, simultan, experienţă de muncă în domeniul social de minim 3 ani
- studii de specialitate cu profil psihopedagogic
- studii superioare cu modul psihopedagogic
b) Criterii de departajare
- Experiență/implicare în lucru cu copiii cu cerințe educative speciale;
- Disponibilitate de a participa la un program de formare și de implicare în activități de timp liber – tip tabere de copii (6 zile) – în perioada 2012-2013;
- Implicarea/participarea la proiecte/parteneriate/activități de voluntariat în care sunt implicați copiii cu dizabilități constituie un avantaj;
- Abilități de comunicare peste medie;
- Capacitate de adaptare la nevoile și interesele copiilor;
Aptitudini și competențe personale (constituie un avantaj):
– persoană comunicativă, cu capacitate de automotivare, cu o atitudine pozitivă;
– persoană capabilă să lucreze în echipă;
– persoană sociabilă;
– persoană cu abilități de relaționare cu copiii;
– persoană cu abilități de planificare, organizare de activități educative alternative/recreative.
Etapele de selecţie
Selecția participanților se va desfășura în trei etape:
I Transmiterea informațiilor despre proiect și a procedurilor de selecție în rețelele ISJ, Școli Speciale, DGASPC;
II Înscrierea candidaților – depunerea/transmiterea prin e-mail a dosarelor personale – formularul de înscriere, copie BI/CI, diplomă de studii, copie după certificatul de căsătorie – în cazul modificării numelui inițial, adeverință salariat și CV);
III Selectarea propriu-zisă a participanţilor și anunțarea rezultatelor selecției.
Acte necesare înscrierii:
1. Formularul de înscriere (poate fi descărcat accesând următorul link)
2. Copie C.I.
3. Copie diplome studii (cu copie după certificatul de căsătorie – în cazul modificării numelui inițial)
4. Adeverință de la locul de muncă (conținând următoarea formulare: ” Prin prezenta adeverim că domnul/doamna ……, angajat al instituției noastre pe funcția de …, prin atributele din fișa postului desfășoară activități vizând prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii)
5. CV
Înscrieri prin e-mail: office@c4c.ro
Informaţii suplimentare:
tel. 0317115240
Lasă un răspuns